Gymnázium M.R. Štefánika Šamorín
Organizácia/inštitúcia: osemročné a štvorročné gymnázium | |
Typ organizácie/inštitúcie: stredná škola | |
Stupeň vzdelávnia: stredoškolské vzdelávanie | |
Lokalita: Trnavský kraj / Okres Dunajská Streda / Šamorín | |
Akej oblasti sa príklad dobrej praxe týka? Iné ~ Vybrané indikátory kvality školy, rozvoj osobnosti žiakov (hodnotová orientácia žiakov, indikátory rozvoja a stability žiakov) a prevencia šikany | |
Opis príkladu dobrej praxe: Škola by mala byť miestom, kde sa neučíme len čítať, písať a počítať. Alebo rozvíjať digitálne, matematické, čitateľské, finančné zručnosti či iné „technologické“ zručnosti. Škola by mala byť miestom, ktorého základným cieľom je kultivovať rovnomerne vedomosti dieťaťa ako aj jeho ľudskosť, dobré vlastnosti, dobrý charakter, empatiu, cítenie, vnímanie seba a sveta cez okuliare pozitívneho rozvoja. Mala by byť miestom, ktoré dieťaťu ukazuje cestu rastu, verí mu a stojí pri ňom. Miestom, ktoré v sebe spája prísnosť a lásku, nezdolnosť, vytrvalosť a empatiu, sebaovládanie a nadšenie, toleranciu a hranice, nádej a sklamanie.To všetko sa nedá bez úprimného a dobrého poznania názorov, postojov, hodnôt tých, ktorí komunitu školy tvoria. Učiteľov, rodičov a predovšetkým žiakom. V roku 2012 sme vytvorili dotazník školy, ktorého cieľom bolo • získavanie spätnej väzby o fungovaní rôznych oblastí školy • mapovanie jednotlivých oblasti života školy • vedenie dialógu so žiakmi školy Dotazník sa odvtedy stal súčasťou našej reflexie, práce. V dvojročných intervaloch nám poskytuje vzácne informácie, ktoré sú zdrojom rozvoja. V školskom roku 2018/2019 sme po štvrtýkrát pristúpili k jeho realizácii s niekoľkými úpravami. Pridali sme oblasť osobnostného rozvoja žiakov a tému šikany. Dotazník 2018/2019 tak obsahuje nasledovné časti: • Indikátory osobnostného rozvoja žiakov (psychická stabilita a zdravý osobnostný rozvoj dospievajúcich) • Materiálno technické vybavenie školy a s tým spojené témy (estetika, čistota) • Osobnosť učiteľov a výchovno-vzdelávací proces • Jedáleň • Školský poriadok (efektivita) a vzťahy • Šikana a preventívne aktivity • Voľné vyjadrenia k fungovaniu školy (návrhy, nápady) Tematicky sme ich rozdelili do štyroch oblastí: 1. Hodnotová orientácia detí, indikátory rozvoja a stability detí Cieľ: • zistiť rozvojové prvky psychickej odolnosti a životnej rovnováhy detí (zisťované rozvojové prvky boli: vytrvalosť, angažovanosť, optimizmus,medziľudské vzťahy a podpora, miera prežívaného šťastia) • zistiť ako deti rozmýšľajú a zistiť ich hodnotovú orientáciu • získať prehľad o témach, ktoré deti trápia, prípadne ich zaujímajú 2. Škola a vybrané indikátory kvality • hodnotenie materiálno-technického vybavenia školy • estetiky a čistoty • výchovno-vzdelávacieho procesu • školského poriadku • stravy • medziľudské vzťahy • identifikovanie silných a slabých stránok školy z pohľadu žiakov • hrdosť a náročnosť školy 3. Skreening šikany 4. Rôzne - odporúčania na prednášky a odkazy vedeniu Cieľom našej školy a všetkých jej doplnkových aktív, ktorých súčasťou je aj uvedený dotazník, je vytvorenie takého prostredia školy, ktoré je prínosom pre učiteľov, žiakov, rodičov. Prostredia, ktoré je postavené na hodnotách a kde sa zlieva inteligencia a ľudskosť človeka v jeden „obraz“. „Obraz“ mladého, inteligentného, osobnostne silného a šťastného absolventa. Človeka, ktorý vie, že život nie je ľahký. Že jeho život bude skúšaný, ošľahávaný obrovskými vlnami mora. No je ich schopný krotiť a plávať životom tak, aby vedel využívať dva základné piliere – INTELIGENCIU A DOBRÝ CHARAKTER. Viac informácii na stránke školy https://gymmrssam.edupage.org/a/psycholog-radi?eqa=YmlkPWJsb2c0JndpZD1ibG9nNF9CbG9nXzEmYWlkX2Jsb2c0X0Jsb2dfMT0yMw%3D%3D |
|
Meno kontaktnej osoby: Mgr. Kornélia Ďuríková | |
Email: nela.durikova@gmail.com | |
|