Ide to aj bez známkovania
Organizácia/inštitúcia: Súkromná základná škola FELIX | |
Typ organizácie/inštitúcie: základná škola | |
Stupeň vzdelávnia: základné vzdelávanie | |
Lokalita: Bratislavský kraj / Okres Bratislava V / Bratislava - mestská časť Petržalka | |
Akej oblasti sa príklad dobrej praxe týka? Obsah a forma vzdelávania ~ Zabezpečovanie a rozvoj kvality vzdelávania alebo vedeckej/umeleckej činnosti | |
Opis príkladu dobrej praxe: Na 1. stupni našej školy nehodnotíme žiakov známkou. Systém hodnotenia však máme prepracovaný tak, aby rodičia dostávali hodnotnú spätnú väzbu. Využívame k tomu viacero foriem - jednou z nich je Elektronická žiacka knižka, kde píšeme rodičom slovným komentárom informácie o pokroku dieťaťa, prípadne, ak niektorú časť overovania vedomostí vyjadríme percentom, vždy k danému percentu popíšeme vlastný komentár, aby hodnotenie bolo výpovedné pre rodiča. Ďalšou formou je organizovanie ŽURov - stretnutie žiak - učiteľ - rodič, kde po príprave naň žiak hodnotí svoj posun v danom predmete či predmetoch, k tomu sa vyjadrí učiteľ aj rodič a spoločne si stanovia, aké výzvy by mohli čakať dieťa v ďalšom období. ŽUR je výborným prostriedkom nielen pre informovanosť rodiča, ale najmä pre nastavenie spoločných cieľov, očakávaní, zladenia rodiny a školy pre 2. polrok šk. roka. Zladenie s rodinou sa v našej škole deje i na začiatku štúdia v nej - na VIKENDOVKACH pre prvákov, kde jeden víkend trávia spolu v rekreač. zariadení celé rodiny , tr. učitelia a vedenie školy, kde sa navzájom nielen spoznávame, ale realizujeme napr. vyuč. hodinu s cieľom vysvetliť metódy, formy, očakávania, predstavujeme školu, jej hodnoty, princípy, víziu a ciele. Od prvého ročníka vedieme žiakov k spätnej väzbe priamo vo vyučovacom procese. Jej formy sú rôzne a vytvára si ich samotný učiteľ. pričom sa pedagógovia o nich informujú na pravidelných týždňových stretnutiach daného stupňa vzdelávania, kde riešia aktuálne otázky ped. procesu so svojim tímlídrom a vedením školy. Pravidelné týždenné stretnutia majú pedagógovia celej školy, vrátane vychovávateľov. Prospieva to zladeniu a dodržiavaniu princípov školy, lepšej organizácii, výmene skúseností. V tomto roku sme z tohto dôvodu zaviedli i "dvojičky" - učitelia si vytvorili dvojice, ktoré si navzájom navštevujú vyučovacie hodiny, po ktorých nastáva ich spoločná analýza. Výstupom z nich je, že pozitíva ako príklady dobrej pedagogickej metódy, formy sa zhromažďujú v databáze školy pre ďalšiu inšpiráciu kolegov. V tomto roku sme v oblasti hodnotenia žiakov 1. stupňa ešte stanovili novinku - rozvoj piatich celoživotných pravidiel a jednej životnej zručnosti, ktorú vyberie z ponúkanej databázy učiteľ na základe toho, čo jeho trieda "aktuálne najviac" potrebuje . Celoživotné pravidlá sledujeme a rozvíjame všetci - Úcta a nevysmievanie sa, Aktívne počúvanie,Dôveryhodnosť, Osobný najlepší výkon, Pravdivosť Životné zručnosti si vyberáme podľa podmienok v triede - Zodpovednosť, Priateľstvo, Spolupráca, Vytrvalosť, Iniciatíva, Riešenie problémov. Ich zvládnutie hodnotíme pomocou hviezdičiek v elektr. tr. knihe. Tu je možnosť aj sebahodnotenia žiaka v konfrontácii s hodnotením učiteľa, či rodiča. https://www.skolafelix.sk/a/hodnotenie-1 |
|
Meno kontaktnej osoby: PaedDr. Anna Chlupíková | |
Email: annachlupikova@skolafelix.sk | |
|