Prax je integrálnou súčasťou študijného programu divadelný manažment (reálne projekty v reálnom prostredí, s reálnym publikom)
Organizácia/inštitúcia: Vysoká škola múzických umení | |
Typ organizácie/inštitúcie: vysoká škola | |
Stupeň vzdelávnia: vysokoškolské vzdelávanie ~ vedecká a umelecká činnosť ~ všetky úrovne | |
Lokalita: Bratislavský kraj | |
Akej oblasti sa príklad dobrej praxe týka? Obsah a forma vzdelávania ~ Spravovanie, riadenie a financovanie ~ Zabezpečovanie a rozvoj kvality vzdelávania alebo vedeckej/umeleckej činnosti ~ Priestupnosť vzdelávania (medzi stupňami vzdelávania, druhmi škôl a na trh práce) ~ Internacionalizácia (mobilita, medzinárodný výskum, medzinárodné projekty, škola ako internacionalizované prostredie) | |
Opis príkladu dobrej praxe: Študijný plán Katedry divadelného manažmentu DF VŠMU v sebe zahŕňa polovicu predmetov, ktoré vedú k reálnej organizácii medzinárodného festivalu Istropolitana Projekt a k priamej organizácii prevádzky Divadla LAB*Popritom študenti v mgr. stupni štúdia pracujú producentsky a kreatívne na svojich magisterských projektoch, ktoré následne realizujú buď v externom prostredí (OpenMic v rámci Dobrého trhu) alebo na pôjde školy (Kultúra profesionálne – zvyšovanie manažérskych zručností umelcov, Hello, my name is Shakespeare – interaktívny vzdelávací projekt pre SŠ a pre seniorov). V rámci projektového manažmentu študenti rozpracujú stratégiu organizácie projektu (dramaturgia, programming, marketing, nábor, komunikácia, fundraising atď.) a jeho udržateľnosť a následne musia projekt implementovať a konfrontovať s reálnym publikom zvonka. Sú zodpovední nielen za projektovú časť, ale aj reálny výkon, na ktorý dostávajú odbornú aj laickú odozvu a kritickú reflexiu. Najdôležitejšie projekty: - celoročná prevádzka Divadla LAB* - ide o školskú scénu, na ktorej sa uskutoční cca 18 premiér ročne, na ktorých participujú všetky katedry DF, študenti manažmentu v Bc. štúdiu sú zodpovední za rozpočet, plán propagácie, realizáciu výroby inscenácie ako aj jej prevádzku, v rámci prevádzky divadla riešia nábor (či už individuálny na večerné predstavenia alebo hromadný nábor SŠ v predpoludňajších časoch), marketingovú komunikáciu divadla v OOH, v online, komunikáciu s mediálnymi partnermi a pod., zájazdy a účasť inscenácie na zahraničných festivaloch; - ISTROPOLITANA PROJEKT, medzinárodný festival divadelných VŠ z celého sveta, kde počas 2 semestrov pracujú na komplexnej organizácii festivalu, ktorý hostí 18 škôl, 350 hostí, má profesionálnu kampaň (ktorú vytvárame s agentúrou Made by Vaculik), open air Stage VŠMU, 5 hracích priestorov atď., rozpočet cca 115000€ a študenti musia napĺňať reálne ciele, ktoré teoreticky a projektovo pripravujú v rámci štúdia na viacerých predmetoch (Fundraising, PR a reputácia v umení, Organizácia div. Festivalu, Rozpočtovanie, Marketing umenia, Projektový manažment, Komunikácia v manažmente, Organizačné kultúry a pod.). Zároveň dostávajú okamžitú spätnú väzbu od účastníkov a divákov, riešia interkultúrne väzby, nadväzujú nové kontakty, ktoré vedú k novým projektom a častokrát aj k ich uplatneniu v praxi. Ďalšou pridanou hodnotou je fakt, že do týchto aktivít sú zapojení všetci študenti katedry, čo vedie k vytváraniu tímov, kde magisterskí študenti manažujú bakalárov; získavajú leaderské a komunikačné zručnosti, a zároveň prenášame know how ako aj "pamäť" podujatí a festivalu zo starších na mladších. Tým, že tímy sú supervizované pedagógom a doktorandmi, prichádza aj k synergiám v oblasti koordinácie pedagogov a zapájanie doktorandov do priamej výučby. |
|
Meno kontaktnej osoby: Svetlana Waradzinová | |
Email: waradzinova@vsmu.sk | |
|