Projekt stavia na vysokej odbornej úrovni, ktorá je zabezpečená prostredníctvom účasti najlepších odborníkov na Slovensku pre jednotlivé oblasti vzdelávania a cez zapojenie renomovaných odborníkov zo zahraničia1. Zároveň, projekt bude mať odbornú supervíziu cez tzv. radu múdrych, ktorá bude zložená z medzinárodne pôsobiacich a uznávaných expertov v jednotlivých oblastiach vzdelávania (oslovení budú ľudia z OECD, Svetovej Banky, Európskych výskumných organizácií ako EURYDICE, zo zahraničných univerzít, úspešní reformátori v oblasti školstva).
Spojíme prácu výskumníkov a mimovládnych organizácií, ktorí sa zaoberajú zmenami v školstve, čím zabezpečíme jednotnejšiu odbornú podporu nami navrhovaných zmien a vyhneme sa duplikovaniu kapacít2.
Náš projekt je dlhodobý, pretože kvalitná zmena školstva sa nedá pripraviť za niekoľko mesiacov, čo je časový rámec doteraz realizovaných zmien v školstve. Vzhľadom na to, že nie sme tlačení politicky danými termínmi, dáva nám náš projekt priestor do hĺbky analyzovať a pochopiť jednotlivé problémy školstva, diskutovať so všetkými, ktorých sa vzdelávanie týka, detailne sa oboznamovať s príkladmi dobrej praxe v zahraničí a precízne formulovať naše odporúčania. Všetko toto bude viesť k precízne premyslenému a na dátach postavenému ucelenému návrhu zmeny vzdelávania na Slovensku, ktorý našim deťom umožní úspešne sa vysporiadať s výzvami budúcnosti.
Dlhodobosť projektu zároveň umožňuje podchytiť ďalšiu oblasť, ktorá v doteraz realizovaných zmenách absentovala, a tou je komunikácia. Zmena nemôže byť úspešná bez jej dôkladnej komunikácie so širšou verejnosťou ako aj s odborníkmi a aktérmi, ktorých sa zmena týka. Skúsenosti zo Slovenska, ale aj zo zahraničia ukazujú, že nedostatočná komunikácia zmien a diskusia o zmenách je jednou z príčin ich neúspechov.
Projekt To dá rozum nebude len ďalšou správou "do šuflíka," ale poskytne reálne a realizovateľné nástroje verejnej politiky, a to z nasledujúcich dôvodov:
1 Zadefinované slabé stránky slovenského školstva boli prediskutované v júni 2016 s väčšinou relevantných slovenských odborníkov na vzdelávanie. V rovnakom čase boli základné kontúry vízie vzdelávania prediskutované s významnými medzinárodnými a slovenskými odborníkmi.
2 Už úvodná analýza je realizovaná ľuďmi z troch mimovládnych organizácií: materské, základné a stredné školy – SGI; vysoké školy MESA10; návrh scenárov vízií školstva – Chceme vedieť viac.