Slovenskí doktorandi nevidia svoju budúcnosť na vysokých školách
4,9 % študentskej populácie tvoria študenti doktorandského štúdia. Svoju kariéru však na vysokej škole neplánujú.

Keď sme sa doktorandov počas terénneho prieskumu projektu To dá rozum pýtali, ako ich škola pripravuje na vedeckú prácu, viacerým z nich chýbalo rozvíjanie schopností písať žiadosti o vedecké granty väčšieho rozsahu. A to aj napriek tomu, že to je jedna zo základných zručností každého mladého výskumníka, ktorá je nesmierne dôležitá pri vstupe do a etablovaní sa vo vedeckej komunite. Zručnosť písať kvalitné a atraktívne vedecké projekty však nenadobudnú, ak im nebude poskytnutá príležitosť byť súčasťou tohto procesu a ak pri tejto práci, ako aj počas celého štúdia, nedostanú spätnú väzbu na nedostatky a slabé stránky ich prístupu k vedeckej práci či ak nebudú systematicky podporované ich kvality a prednosti. Preto mnohí z doktorandov v našich skupinových diskusiách označili za kľúčový vzťah so svojim školiteľom. Pre študentov je dôležitý nielen čas, cenné rady a podpora, ktorú im školiteľ venuje, ale aj to, aby bol ich vzťah založený na vzájomnej dôvere a ... celý článok si môžete prečítať na našom blogu.